Tannlege Oslo sentrum

Ser du etter en tannlege i Oslo sentrum? Bestill din neste rutinesjekk hos Tannlege Klette.

Har du behov for en tannlege i Oslo sentrum? Tannlege Klette & CO tilbyr tannsjekken tennene dine har behov for av en gang i året. Vi ligger sentralt til rett ved Nationaltheatret og Aker Brygge. Ta kontakt for å sette opp en time som passer deg.

Vanlige problemer

Videre går vi gjennom de vanligste munnhuleproblemene vi har erfaring med.

Hull i tennene

De fleste tenker at de må dra til tannlegen for å sjekke om de har fått hull i tennene. Karies er en veldig vanlig tannsykdom, hvor tennene blir skadet av syreangrep, og som kan forårsake mye smerte om tilstanden går ubehandlet.

Det er ikke alltid lett å merke om man har hull i tennene, og derfor kan det være lurt å sjekke tennene jevnlig for å unngå smertefulle overraskelser.

Periodontitt

Periodonitt er en betennelse i tannkjøttet som kan få tennene til å løsne. Dette bakteriebelegget vokser mot rotspissen og fører til at en gradvis mister kontakt mellom tannens feste og kjeven. Det kan gå flere år før pasienten merker noe til denne betennelsen, og dermed går tannen tapt.

Behandlingen av periodontitt starter ved at tannlegen gjennomgår en grundig undersøkelse av bakteriene. Deretter settes det opp et tilpasset behandlingsprogram som er tilpasset sykdommens nåværende tilstand. Kontakt vår tannlege i Oslo sentrum.

God munnhygiene

Det skal sies at god munnhygiene er en forutsetning, og anbefales på det sterkeste, for å bli kvitt bakteriene. Behandlingen er omfattende og strekker seg over flere tannlegebesøk.

Kirurgiske inngrep

I enkelte tilfeller er kirurgiske tiltak nødvendig for å få tilgang til rotoverflatene og kontroll over periondontitten.

Sårdannelser

De fleste sår, som for eksempel after eller herpes, går over av seg selv etter et par dager, men dersom sårene ikke forsvinner etter to dager bør du konsultere en tannpleier eller lege.

Infeksjoner

Infeksjoner kan for eksempel komme fra tenner med hull inn til nerven, delvis frembrudte vis­domstenner eller ved periodontitt (sykdom som får tenner til å løsne). Infeksjoner kjennetegnes ved hevelse, rødhet, smerte og pussdannelse. Du kan også oppleve feber og nedsatt evne til å fungere som normalt.

Skader etter snus

Snusing kan føre til leukoplaki. Dette er hvite forandringer i slimhinnen som kan være forstadiet til kreft. Selv om du slutter å snuse vil skader i tannkjøttet være permanente.

Syreskader

Vi drikker stadig mer brus, energidrikker og juice. Dette er skadelig for tennene fordi syren ødelegger emaljen. Ved syreskader er det viktig at det oppdages tidlig slik at man kan unngå at det blir alvorlig. Det er flere ting du kan gjøre for å forebygge denne typen syreskader, så slipper du også unødvendige tannlegetimer hos oss i Oslo sentrum:

• Unngå småspising mellom måltidene
  • Avslutt måltidet med basiske matvarer som f.eks. ost eller melk
  • Drikk mindre brus, juice og syreholdige sportsdrikker
  • Det kan være lurt å skylle munnen med vann etter inntak av syrlig mat og drikke
  • Vent en time med å pusse tennene etter inntak av syrlig mat og drikke
  • Bruk myk tannbørste og ikke børst for hardt

Dette er bare noen av grunnene til å å sjekke tennene sine jevnlig. Tannhelsen vår påvirkes av mye i hverdagen, blant annet hva vi spiser og drikker, om vi snuser, hvilke medisiner vi går på osv.

Det er ikke alltid mulig å oppdage sykdommer i munnhulen på egenhånd. Dette er tannlegens oppgave å ta hånd om. Vår tannlege i Oslo sentrum står alltid klar for å hjelpe deg med din tannhelse.

Rutinesjekk

En årlig rutinesjekk forhindrer ikke bare fremtidige skader og tannhelseproblemer, det er også en gyllen mulighet til å rense tennene og gi tennene ny beskyttelse for det kommende året. Som en del av vår behandling skyller og pusser vi dine tenner og påfører et beskyttende lag med fluor. Vi er din lokale tennlege i Oslo sentrum.

Om oss

Vi i Tannlege Klette & CO er opptatt av å forebygge skader, slik at du ikke kommer tilbake med samme problem. For oss er det viktig med god kommunikasjon med kunden slik at vi kan informere om hva som må gjøre for å unngå hull, syreskader osv.

Vi tilbyr en mengde forskjellige behandlinger ved vår tannlegeklinikk i Oslo sentrum, uansett om du har skjev tannstilling eller infeksjoner.

Les mer: Tannregulering

Kontakt oss

Dersom du har spørsmål knyttet til våre behandlinger, eller ønsker å booke en time kan du kontakte oss på telefon eller vårt kontaktskjema nedenfor. Vi holder til i Oslo sentrum og  i nærheten av kollektivtransport slik at det er en lett reisevei.

Kontakt oss i dag – vi er din lokale tannlege i Oslo sentrum.

Våre tjenester

• Undersøkelse
  • Rotfylling
  • Hull i tennene
  • Tannkjøttbehandling
  • Tannregulering
  • Implantater
  • Tannkirurgi

Send oss en melding

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.